גלעד ניצן:

ביום ראשון האחרון (31.10.2021) קיימנו כנס לחיזוק הקשר בין הקהילה למועדוני הכדורגל. האירוע שנערך בשיתוף ההתאחדות לכדורגל הוא חלק מפרויקט Fans Matter ובתמיכת SD Europe, אופ"א והאיחוד האירופאי.

בכנס נכחו נציגי 20 מועדונים שונים, מעצמות כמו מכבי חיפה ומועדונים בליגות הנמוכות כמו הכח רמת גן, קבוצות נשים כמו בנות טמרה, מנהלי מחלקות נוער כמו זה של הפועל תל אביב ומנהלי קבוצות ילדים, שחקני עבר, מאמנים, פסיכולוגים ועוד. באי הכנס קיבלו כלים מגוונים לחיזוק הקשר בין המועדון שלהם לבין המתנדבים והקהילה שלו על ידי בניית אמון, מיתוג ויצירת שיתוף פעולה פורה.

בתחילת הכנס, הוצגו לנציגים פרויקטים קהילתיים ומודלים שונים של קבוצות אוהדים מהעולם. לאחר מכן התקיימו 3 סדנאות: הראשונה, "גיוס משאבים קהילתי – מה אוהדות ומתנדבים יכולים לתת?", הועברה על ידי איתן פרי, חבר הועד המנהל לשעבר של הפועל ירושלים. איתן סיכם:

"בסדנה 'גיוס משאבים קהילתי' דיברנו על שיטות שונות למצוא פתרונות לצורך הקיומי הדחוף של קבוצות האוהדים לממן את פעילותן. כיצד מסתכלים על קהילת האוהדים כנכס ומנצלים נכון את המנוף הכלכלי שהיא מביאה איתה?

אחת השיטות עליהן דיברנו היא הניסיון להבין היכן נמצאים מקורות מימון שונים וכיצד אפשר לפעול יחד עם קהילת האוהדים כדי להגיע אליהם. כך למשל ביכולת של המועדון לגייס ספונסרים מהסביבה הקרובה תוך הבטחה כי קהילת האוהדים תשקול להשתמש בשירותיו המסחריים כהכרת תודה על תמיכתו במועדון. ניוזלטר המודה לספונסרים וקורא לאוהדים לקנות אצלם תוך שהם מציינים את הכרת התודה יכול להביא להגדלה במספר השותפים החוזרים של המועדון. דוגמה קלה נוספת היא ההקצאות עבור פעילות חברתית או ספורטיבית המתקיימות כהטבה כלכלית במספר גדול של חברות מסחריות, הייטק ואחרות, המאפשרות לעובדים לתרום זמן וכסף לארגונים הקרובים לליבם. קמפיין העלאת מודעות בתוך קהל האוהדים יכול להבטיח שאפשרויות כאלה, שלפעמים עומדות על אלפי שקלים לעובד, יוכלו להיות מנוצלות לטובת המועדון."

בסדנא השנייה שיתף צחי בן יוסף, יו"ר הפועל ר"ג-גבעתיים בכדורסל, מניסיונו בבניית מערך מתנדבים. כך סיכם את צחי את הסדנא שלו:

"הייתה לי הזכות להרצות במשרדי ההתאחדות לכדורגל בפני נציגי קבוצות מכל הליגות, על גיוס אוהדים, הורים לשחקנים וגם השחקנים בעצמם לעשייה למען מועדון הכדורגל שלהם, בהתנדבות. כן, מסתבר שהרבה מאוד אנשים מוכנים להתנדב במסגרת הקבוצה שאליה הם קשורים (באהבה ללא גבולות) ואפילו יעשו את זה בכיף. כדי להעצים את המועדון שלהם, הם יביאו איתם ערכים, אכפתיות, ידע מקצועי רב וחכמת יציע שלא קונים בכסף.  ההרצאה עסקה בשיטות לגיוס אוהדים להתנדב והעניקה כלים לניהול נכון של מתנדבים. בנוסף, היא גם עסקה בהעברת מסר קצר וחשוב מאוד מצד הקבוצות לאוהדים: דעותיכם נחשבות."

לסיכום, העביר צוות המדיה של ההתאחדות לכדורגל כלים להתנהלות קהילתית נכונה בסושיאל וכיצד ממתגים את המועדון כך שימשוך אליו כמה שיותר אנשים ויחבר אליו את האוהדים והמתנדבים.

התגובות להם זכינו בסיום הכנס היו חיוביות מאוד והתעורר הצורך בכנסים דומים נוספים. רוצים להשתתף במפגש הבא? כתבו לנו במייל חוזרIsrafans@gmail.com או במסנג'ר בפייסבוק ונעדכן אתכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *