פיילוט מחירי הכרטיסים – שאלות ותשובות

בעקבות  שאלות רבות הנוגעות ליוזמת הורדת מחירי הכרטיסים, קיבצנו עבורכם לקט שאלות ותשובות בנושא

מדוע נבחר הפתרון הנוכחי ?
הפתרון שנבחר בסופו של דבר הוא קביעת מחיר אחיד של 40 שקלים לכל משחקי בני יהודה השנה. נתוני מכירת הכרטיסים וההכנסות יושוו בסוף העונה לנתונים מהשנה שעברה, ואם יוכח שיפור המטרה היא להחיל את המחירים הנמוכים בכל קבוצות ליגת העל בעונה הבאה. אנו סבורים שהפיילוט שנבחר הוא הטוב ביותר האפשרי מהסיבות הבאות:

  • לאור העובדה שמספר קבוצות בליגה לא הסכימו להוזיל את הכרטיסים, אין שום דרך לכפות עליהן לעשות זאת. מבדיקות שעשינו לא ניתן לחוקק חוק שיכפה את הורדת המחירים.

 

  • סיכויי ההצלחה של מהלך שנעשה בהסכמת ראשי הקבוצות ובשיתוף ההתאחדות לכדורגל גבוהים בהרבה מאלה של מהלכים הנעשים מתוך כפייה וניגוד אינטרסים.

 

  • כיום קבוצות נוהגות בנוהל "עין תחת עין", ודורשות מאוהדי הקבוצות היריבות את אותו מחיר שנדרש מהאוהדים שלהן. גם אם מספר קבוצות היו מסכימות להוריד את המחירים (והיו קבוצות שהסכימו), אוהדי הקבוצות שאינן חלק מההסדר היו משלמות תמיד מחירים גבוהים. מטרתנו היא להגיע להסדר שייטיב עם אוהדי כל הקבוצות ללא יוצאי דופן.

 

  • הפיילוט עלה לאוויר על מנת שיצליח. אנשי ה"יציע" היו חלק אינטגרלי ומניע של התהליך. אנו אוהדי כדורגל, והאינטרס היחיד שלנו הוא טובת האוהדים והספורט הישראלי. כל הגופים שנטלו חלק בקבלת ההחלטה על הפיילוט (אנשי ההתאחדות לכדורגל, ראשי בני יהודה, נציגי ה"יציע" ומשרד הכרטיסים "לאן") באו מתוך מטרה אמיתית וכנה להגיע לנוסחא מצליחה שתאפשר בעונה הבאה הוזלה של מחירי הכרטיסים בכל משחקי ליגת העל.

 

 

 

 

 

 מי נטלו חלק בהחלטה?

התהליך החל ביוזמת אירגון האוהדים. נערכו פגישות מול קבוצות ליגת העל בשיתוף ובעזרת חוגי האוהדים השונים. גבי קצרה מנכל הפועל כפר סבא תרם רבות לגיבוש מדיניות האוהדים. בן כספית נציג הציבור בהתאחדות לכדורגל הביא לקבלת החלטה בנושא מחירי הכרטיסים בעונה הקרובה. אבי מסינג ממשרד הכרטיסים לאן הציג מספר הצעות לשינוי המצב ובינהן הפיילוט. 

למה דווקא בני יהודה?

  •  פוטנציאל אוהדי הקבוצה הינו גדול יחסית.
  • בעונה שעברה מספר הצופים במשחקי הקבוצה היה נמוך מאוד, כך שיש הרבה מקום לשיפור.
  • הקבוצה משחקת בבלומפילד, שהוא איצטדיון בעל קיבולת גדולה, המאפשר למאסה גדולה של אוהדי קבוצות יריבות להגיע למשחקים.
  • בשל הכוונה להוריד את מספר השוטרים ביציעי בלומפילד צפויות הוצאות האבטחה באיצטדיון לפחות.
  • ראשי הקבוצה הביעו נכונות לקחת חלק בפיילוט ונרתמו למען הצלחתו.

 

 

 

 

למה אין הנחה לבני נוער וחיילים?
 במצב הקיים כיום מחייב תקנון ההתאחדות הקצעת 20% מסך הכרטיסים לאוכלוסיות מיוחדות ובחצי מחירו של כרטיס בוגר. בפועל גורם מצב זה לבעיות רבות:

  • אין אחידות בין הקבוצות בכמות הכרטיסים המוזלים ובזמינותם.
  • בשל הכמות הקטנה יחסית של כרטיסים מיוחדים לא כל מי שזכאי לכרטיס מוזל מצליח לרכוש אותו בפועל.
  • אוהדים רבים שאינם זכאים להנחה רוכשים בכל זאת כרטיס מוזל. מכיוון שתופעה זו היא נרחבת מאוד, נוצר לעיתים מצב בו המחיר המוזל הוא המחיר בפועל של כרטיס. במצב כזה אין סיכוי שבעלי הקבוצות יסכימו לקיומם של כרטיסים ב 20 שקלים.

אנו כן מאמינים שיש צורך במתן הנחות לאוכלוסיות מיוחדות, אך לעת עתה הפיילוט הנוכחי טוב בהרבה מהמצב הקיים בו לא כל בני נוער שזכאים להנחה נהנים ממנה.

 מה אמור להתרחש בעונה הבאה 2008-9?
אנו מאמינים שסיכויי ההצלחה של הפיילוט הנוכחי הינם גבוהים. הכדור עכשיו הוא בידיים שלנו, של אוהדי בני יהודה בראש ובראשונה, וגם בידי אוהדי שאר הקבוצות, מהם נדרש להגיע בהמוניהם למשחקי החוץ מול בני יהודה. הפיילוט הינו חלק מתוכנית רחבה וכולל יותר. אם אכן יצליח הפיילוט כמצופה, אמורים ראשי הקבוצות וההתאחדות לכדורגל להתכנס ולקבוע מחיר אחיד ומוזל למשחקי ליגת העל בהסכמה ביניהם. 
לצד זאת יצאו מוצרים נוספים כגון מנוי למשחקי חוץ, ומגוון כרטיסים למשפחות.

מה אמור לקרות אם הפיילוט ייכשל?
אם הפיילוט  ייכשל נמצא דרכים נוספות להשיג את המטרה על פי עקרונות נייר המדיניות, זאת תוך ניצול כוחם המאוחד של אוהדי הכדורגל.

השאר תגובה