עמותת האוהדים של המבורג – כך זה עובד

סרטון המציג את פעילות ומשרדי עמותת החברים של המבורג על ידי כריסטיאן, חבר הועד המנהל של עמותת האוהדים של המבורג, וארגון האוהדים האירופאי.

באסיפה השנתית האחרונה שהתקיימה בינואר 2009 השתתפו כ 5000 חברים, כאשר בדרך כלל מגיעים בין 500 ל- 700 חברים. כל החלטה חייבת להיעשות תוך הקפדה על הנוהל מפורט הכולל ידוע של 4 שבועות מראש בתוספות לוח זמנים ונימוקים לכל הצבעה שמועלת.

חברי המועדון בוחרים את הועד המנהל, אשר זה מצידו בוחר את הנשיא, ואחראי לאיוש משרות השכירים – מנהלים, מאמנים, שחקנים וכד'. בהמבורג נשכרים 4 מנהלים מקצועיים. התקציב מוצג באסיפה הכללית, עניין המשכורות דומה למתרחש בארץ על פניו, והן מוצגות תחת סעיף כללי, אך ישנה חובה לענות לשאלות כמה שחקן X מרוויח. תשובה כדוגמת "זה לא עניינכם" איננה מתקבלת.

חברי הועד שנבחרים אינם מחויבים להיות חברים, לדוגמא אם ישנה דמות ציבורית אשר מעוניינת לתרום בדרכה שלה למועדון. ועדת הבחירות של המועדון מאשרת את הבקשות להתמודד על מקום בועד, ובמקרים נדירים פוסלת מועמדים מסיבות שונות כדוגמת עבר חוליגני או להבדיל מועמד אשר עובד באחת החברות אשר הינה ספונסר של המועדון. זאת מחשש לניגוד עניינים!

במקרה ואחד מ-4 המנהלים הבכירים מפוטר על ידי הועד המנהל, יכולים החברים לדרוש נימוקים לכך, ובאסיפה השנתית הבאה להדיח את חברי הועד… פועל יוצא של חשיבות המנהלים המקצועיים במערכת הוא, שכל צעד שלהם מדווח בעיתונות המקומית.

הדוגמא של המבורג מוכיחה שגם בלי משקיעים וכסף גדול שאוחז בבעלות המועדון אפשר להצליח. מועדון החברים של המבורג לא רוצה בעלי הון שישנו את כל המבנה שלו, המסורת והתחושה הביתית. כך נשמרת הנוסחא שספונסר הוא ספונסר ותו לא. הוא איננו מקבל נציגות בהנהלה או באסיפה הכללית. זאת בניגוד למועדונים אחרים כדוגמת מינכן אשר לאדידס יש כ25% מהשליטה בה, וכפועל יוצא נציג בועד המנהל אשר משפיע על התנהלות המועדון.

קצת מספרים – באצטדיון של המבורג ישנם 57,000 מקומות מכורים מראש, למשחקי חוץ יוצאים אלפים אוהדים. למשחקי ליגה מול באיירן מינכן יצאו 10,000 צופים – נסיעה של כמה שעות טובות, ולמשחק רבע הגמר נגד מנצסטר סיטי בגביע אופ"א יצאו כ3000 אוהדים.

סקציית האוהדים אחראית על מגוון נושאים אשר מעודדים אוהדים להיות חברים במועדון, החל מהתחומים המובנים מאליהם כדוגמת מכירת הכרטיסים וארגון הנסיעות ועד לקו מוצרי מרצנדייז אשר נמכרים אך ורק לחברים (שונים מאלו הנמכרים בחנויות הרשמיות של המועדון). כמחצית מדמי החבר השנתיים בני ה-22 אירו מגיעים ישירות לסקציית האוהדים, ובאמצעותם מתקיימות הפעילויות האלו. בסוף כל עונה הכספים שנצברו על ידי סקציית האוהדים מועברים למועדון וחוזר חלילה.

השאר תגובה