hqdefault
נוהל אביזרי עידוד

אביזרי עידוד

בעשור האחרון אנו עובדים מול משטרת ישראל על מנת לקבוע נוהל אחיד לאביזרי העידוד. בשנתיים האחרונות משטרת ישראל הערימה כל קושי אפשרי על ארגוני האוהדים שכל מבוקשם הוא לייצר תצוגות עידוד מרשימות כפי שמקובל בכל העולם ולעודד את קבוצותיהם. לאורך השנה נפגשנו אנשי הארגון בהובלת עו"ד עידן לוי עם כל גורם אפשרי. ממשטרת ישראל ועד כיבוי אש, קציני אבטחה, ממוני בטיחות, אנשי משרד הספורט ומנהלת ליגת העל במטרה לייצר נוהל אביזרי עידוד אחיד. המצב כיום הוא שקצין משטרה בעיר מסוימת מאפשר הכנסת דגלים למשל וקצין באותה דרגה בעיר אחרת אינו מאפשר. הארגונים משקיעים שעות על גבי שעות של עבודה על הכנת דגלי פריסה בעלות של אלפי שקלים רק כדי לגלות ביום המשחק שלא מאפשרים להם להכניס את הדגל. מצב זה יוצר מרמור עצום בקרב האוהדים. בדיונים שהתקיימו לאורך השנה הוסרו כמעט כל המכשולים בדרך לנוהל האחיד, למעט נושא עיכוב הבערה. ארגון היציע ימשיך במאמציו ולא ירפה מנושא זה עד שיאושר נוהל אביזרי עידוד אחיד שיאפשר לאוהדי כל הקבוצות לעודד לפי יכולתם ולפי רצונם.

transparancy
שקיפות

שקיפות פיננסית

בעלי הקבוצות מסתירים בצורה מסורתית מציבור האוהדים שלהם את התנהלותם הכספית. מצד אחד הם גובים דמי מנוי וכרטיסי כניסה ונהנים מכספי ציבור נדיבים מאוד ומהצד השני אינם מוכנים לפרסם את התנהלותם הפיננסית וכל זאת בניגוד להנחיות ההתאחדות שלמעשה מחייבת אותם בשקיפות. לאחר מספר התראות שהועברו להתאחדות ובאין ברירה תבע ארגון היציע את ההתאחדות באמצעות עו"ד דור ליאונד. בעקבות הגשת התביעה החלו בעלי הקבוצות לפרסם את דוחותיהם הכספיים (ניתן לראותם באתר ההתאחדות). בעלי הקבוצות העבירו אמנם תקצירי דוחות אך אלה אינם עומדים באף תקן חשבונאי מוכר ועושים למעשה צחוק מציבור האוהדים. משכך הוחלט להמשיך את ההליך המשפטי. מצב העניינים כיום הוא שמנהלת ליגת העל החליטה לשנות את תקנון ההתאחדות (בעל הקבוצות הם שקובעים הן במנהלת והן בהתאחדות) ולהפכו לכזה שלא יחייב אותם בשקיפות. המשפט נמצא בסיום שלב הסיכומים ועומד לקראת הכרעה.  גם בנושא זה המאבק לא יפסק עד להגעה לשקיפות מוחלטת של בעלי הקבוצות.

14056
קצין קשר לאוהדים

קצין קשר לאוהדים

אין כיום בקבוצות ספורט בישראל פונקציה אליה אוהדים יכולים לפנות בכל שאלה או מצוקה. תפקיד זה שאמור להוות חוליה מקשרת בין המועדונים לאוהדיו, כלי תקשורת וסיוע בסיסי שמקובל בכל מועדון סביר בעולם אינו קיים בישראל למרות שמחויב על ידי אופ"א. ארגון היציע בהנחיית ארגון האוהדים האירופי החל לפעול בנושא זה בעונה האחרונה וימשיך בעונה הבאה. נושאים כגון: שירות לאוהדים, העברת מידע, טיפול בתלונות, מלחמה בספסרות, הכנסת אביזרי עידוד, טיפול באוהדים נזקקים וכו' הם נושאים שלא מקבלים מענה מספק בעולם הספורט הישראלי. ארגון היציע יעשה כל שביכולתו על מנת לקדם את פרויקט קצין הקשר לאוהדים ובכך תשופר לאין ערוך רמת השירות הניתנת לאוהדים. בימים אלו אנו פועלים עם מנהלת הליגות בנושא, על מנת למנות קציני קשר בכל מועדוני ליגת העל.

10610849_286497444884054_4020362309289342405_n
כותרת
כרטיס לכל כיס

כרטיס לכל כיס

יוקר המחיה במדינת ישראל מטורף לגמרי, כך גם יוקר המחיה סביב אירועי הספורט. הישגי מחאת האוהדים נשמרו גם השנה. נשמר המתווה שכלל הסכמי הדדיות בין הקבוצות שמאפשרים כיום לאוהדי הכדורגל לקנות כרטיסים לרוב המשחקים במחיר אחיד של 50 שקל. המאבק הזה לא רק שנשא פירות בארץ אלא שאף נלמד ברחבי אירופה והתברר כמצליח גם באנגליה למשל. לצד המאבק במחירי הכרטיסים, גם המחירים המופרזים במזנונים הועלו על הפרק וגם שם נרשמה הצלחה חלקית כשהוכנסו קולרים לחלק מהאצטדיונים בהם היו גובים בעבר 10 שקלים עבור כוס מים מהברז, כשגם יתר המחירים הוזלו ובחלק מהמקומות הוכנסו לתחת פיקוח.

למרות הצלחת המאבק העיסוק ביוקר המחיה טרם הסתיים. עדיין עלינו לשלם 105 שקל עבור כניסה למשחקים בין "הגדולות", מחיר שערורייתי גם בהשוואה למחירי הכרטיסים באירופה. כמו כן נמצא על הפרק טיפול במשרדי הכרטיסים שגובים עמלה בת 10% מערך הכרטיס ועוד 5 שקלים עבור הדפסתו במדפסת ביתית, כלומר, עבור כרטיס שעלותו 90 שקל ניאלץ לשלם 105 שקל בקניה מוקדמת. מדובר בעמלה יוצאת דופן בגובהה שמכבידה ומקוממת מאוד את אוהדי כל הקבוצות ועל כן נושא זה יטופל גם הוא.